Slovo tuning znamená v originále z angličtiny "ladění" ne náhodou se teď toto slovo používá i v motorismu. Dnes už, naštěstí, rozlišujeme ještě mezi tuningem a stylingem, ale obecně tuning platí pro všechny změny na autě. Když už jsem u toho rozdělení na tuning a styling, pojďme si nejdříve povědět něco o tom stylingu.
Styling jsou úpravy především designové, prostě ty, které jsou vidět. Mezi ně patří např. výměna nárazníku, sportovní prahy, litá kola, většinou těch největších možných rozměrů, výměna světel (předních nebo zadních, většinou za čirá), spoilery, křídla a mnoho dalších doplňků, které mohou mít, a většinou mají pouze, estetický dojem. Neříkám, že to tak platí vždycky, ale je málo tunerů, kteří při výměně nárazníku koukají třeba na lepší přívod vzduchu apod. Vybírají si nárazník hlavně podle vzhledu a já jim to nezazlívám. Taky bych to tak udělal. Co se týká interiéru, tak ani ten není dnes zdaleka ošizen. Dnešní tuneři i jemu věnují náležitou péči a tak se, po usednutí za volant, můžeme setkat např. se sportovními pedály nebo volantem, sportovní sedačkou nebo sedačkami, vícebodovými sportovními pásy, ale dnes už i velice výkonnou autohifi soustavou. Díky stylingu se auto může proměnit v něco, v čem už byste nepoznali původní stroj. Pár takových strojů můžeme vídat i u nás na srazech.
A ptáte se, co je to teda ten tuning? Tak to jsou většinou ty úpravy okem neviděné. Mohou to být úpravy na motoru, brzdách, podvozku (i když tam jsou občas vidět), jsou to úpravy spíše technického rázu.